INACZEJ MEDYCYNA

Inaczej medycyna — tu praktyka jest rezultatem rewolucji naukowej. Medycyna taka, jaką ją znamy, nie byłaby możliwa bez postępów wiedzy ścisłej. Oznacza to, że rozwój nauk ścisłych poprzedził i umożliwił rozwój medycyny. To nie było tak jak w przypadku edukacji — medycyna nie rozwinęła się najpierw, by potem zwrócić się o pomoc i wsparcie do nauk ścisłych. Tak więc relacje między teorią a praktyką są inne w edukacji niż w medycynie.Przy próbie traktowania teorii pedagogicznej jako naukowej pojawia się jeszcze inne ograniczenie — jest nim fakt, że nauki ścisłe są w stanie dać praktyce pedagogicznej tylko niezbyt rozległe wsparcie. Wielokrotnie zwraca­no uwagę, że praktyka pedagogiczna w stosunkowo małym stopniu żywi się informacjami płynącymi z takich nauk, jak psychologia i socjologia. Wyniki tych nauk mało mówią praktykom pedagogom.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !