KONIECZNOŚĆ DLA PRAKTYKI

Dalej trzeba stwierdzić, z czego zresztą 0’Connor zdaje sobie sprawę, że teoria pedagogiczna nie jest konieczna dla praktyki oświatowej. Praktyka wychowawcza nie tylko powstała, ale jeszcze do tego była całkiem efektywna, zanim pojawiła się jakakolwiek naukowa teoria pedagogiczna. Jeśli wiemy, że praktyka może być całkiem wyrafinowana i skomplikowana bez teorii pedagogicznej, oznacza to, iż taka teoria nie jest praktyce niezbędna. Według 0’Connora dopiero rozwój masowego szkolnictwa spowodował stopniowy wzrost znaczenia teorii dla praktyki oświatowej. Kiedy edukacja ograniczała się do niewielkiej grupy dzieci szczególnie uzdolnionych intelektualnie, wów­czas praktyka oświatowa nie potrzebowała do osiągnięcia sukcesu pomocy ze strony teorii pedagogicznej.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !