NIEMOŻNOŚĆ DZIAŁANIA

Dla Gage’a nauka o nauczaniu nie jest możliwa tylko dlatego, że ludzie przejawiają względną niemożność działania w warunkach złożoności. Tak więc u Gage’a widzimy zdecydowane przywiązanie do pomysłu traktowania teorii edukacyjnej jako naukowej. Myślę, że objawia się to w następującym fragmencie:„Od czasu jak w 1960 ukazała się książka Summerhill, znaleźliśmy się, chyba bardziej niż kiedykolwiek, na łasce potężnych i zaangażowanych pisarzy, którzy nieodpowiedzialnie podminowują myślenie pedagogiczne swoimi manifestami. Rodzaje badań, które przed­stawiłem, to przedsięwzięcie mozolne, a sprawozdania z nich są, niestety, rzadko tak dobrze napisane jak wypowiedzi autorów zwolnionych od ciężaru naukowych metod. Ale na dłuższą metę poprawa nauczania — co jest równoznaczne z poprawą życia naszych dzieci — pojawi się głównie jako rezultat upartych poszukiwań naukowych podstaw sztuki nauczania”.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !