PEDAGOG PRAKTYK

Jak widzimy, pedagog praktyk sam musi oceniać, co powinien, a czego nie powinien robić. Tych zagadnień nie może on oddać komu innemu do załatwienia. Tak więc w zwykłej praktyce oświatowej nauczyciele i wychowawcy nie mogą uniknąć podejmowania takich decyzji — nie są to decyzje, które można zostawić innym, a potem tylko przekazywać je praktykom jako coś gotowego. Wszyscy praktycy muszą sami dla siebie znaleźć odpowiedź na pytania normatywne. Relacja między teorią a praktyką powinna być konstruowana jako rozumowa­nie, w którym teoretyczne przesłanki wywołują lub podtrzymują wnioski praktyczne. Jeśli praktyczna konkluzja ma charakter normatywny, jak w przy­padku, który właśnie rozważamy, musi to oznaczać, że wśród teoretycznych przesłanek przynajmniej jedna była normatywna.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !