Sztuczki marketingowe w super marketach

W super marketach stawia się na to by sprzedać jak najwięcej towaru. Istotna jest wysoka sprzedaż, często wyznaczane są produkty, na których sprzedaży zależy właścicielom najbardziej. Towar najbardziej podstawowy umieszczany jest na samym końcu marketu. Tak by klient musiał przejść cały sklep, by kupić tylko jedną rzecz, którą zamierzał kupić na samym początku. W marketach bardzo trudno jest wyjść zaledwie z jedną rzeczą lub tylko z tym co miało się kupić w pierwotnym zamyśle. Zwykle dokupuje się inne rzeczy, wszystko przez sprytne sztuczki marketingowe. By zachęcić do kupowania pieczywa, piecz się je na bieżąco we własnej piekarni. By jeszcze bardziej zachęcić klientów w powietrzu rozprzestrzenia się sztuczny zapach świeżego chleba. Na dodatek produkty podstawowe takie jak pieczywo, masło, mleko oraz woda się ustawiane na samym końcu sklepu. Sprzedawcom nie zależy na sprzedaży najtańszych produktów, dlatego umieszczane są one na najniższych półkach. Należy o tym pamiętać przy następnych zakupach w super markecie.