TEORIA EDUKACYJNA

Biorąc pod uwagę nieokreśloność słowa „teoria” i wielość kontekstów, w jakich może ono być użyte, 0’Connor proponuje umowną definicję, która stara się uwzględnić zasadniczą ideę tkwiącą zwykle w pojęciu „teoria naukowa”, i próbuje obronić ją przed atakami i zastrzeżeniami. Oto ona: teoria to „zestaw wzajemnie powiązanych hipotez potwierdzonych przez obserwację, które mają dwie dalsze właściwości — że są możliwe do obalenia i są wyjaśniające” . Autor poświęca nieco czasu, omawiając znaczenie bycia „możliwym do obalenia i „wyjaśniającym”, ale nie wyjaśnia znaczenia zwrotu „być potwierdzonym przez obserwację”. A jednak to ostatnie określenie jest ważne. Jasno wynika z niego, że teoria, a więc i teoria pedagogiczna, jest zestawem twierdzeń indukcyjnych i empirycznych.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !