UTRZYMANIE ZAŁOŻENIA

Tak więc nie do utrzymania jest założenie, że opisowa wiedza o ideale osoby wykształconej wystarczy dla praktyki oświatowej. Pedagog, aby podejmować właściwe decyzje, musi niejako wejść w głąb dyskusji o wartościach i umieć tworzyć uzasadnienia dla swych decyzji. Ale to jest dokładnie to, czego nie włącza się w teorię edukacyjną.Mimo że teoria edukacyjna nie daje podstaw do wyrażania sądów normatywnych, a pedagogowie praktycy nie mogą uniknąć dokonywania takich sądów, to jednak teoria edukacyjna może ciągle mieć pewne znaczenie dla praktyki pedagogicznej. Jak dotąd, sytuacja jest podobna do praktyki medycznej, gdzie praktyk musi dokonywać sądów normatywnych, gdzie w teorii nie ma zawartych podstaw do dokonywania tych osądów, ale gdzie z wiedzy ścisłej wynikają wskazówki dla praktyki.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !