W CELU ODRÓŻNIENIA

W celu odróżnienia dysleksji od innych rodzajów trudności w czytaniu trzeba określić różnice w źródle zaburzeń, obserwowanych objawach, rokowaniach i-lub) skuteczności różnych form interwencji (Pumfrey, 4996). W żadnej z tych kwestii nie posiadamy, niestety, jednoznacznych danych. Wynika to głównie ze sporów teoretycznych dotyczących ogólnych mechanizmów rozwoju umiejętności języko­wych oraz problemów z dokładnym określeniem, które trudności obejmują poję­cia dysleksji i specyficznych problemów w nauce (Pumfrey i Reason, 1991). Najprawdopodobniej dysleksja zostanie w końcu precyzyjnie zdefiniowana, a jej rozpoznanie będzie wiązało się z bardziej konkretnymi niż obecnie działa­niami instytucji oświatowych.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !