WPŁYW NA ZJAWISKA

Tylko zjawiska, na które można wpłynąć, zasługują na to, by nauczyciel wziął je pod uwagę i zajął się nimi. Elementy psychologii i soc­jologii, które tworzą prawa tego typu, jak wspomniane wyżej, nie nadają się więc do włączenia w skład teorii edukacyjnej takiej, jaką tu przedstawiamy. Zgodnie z tym punktem widzenia psychologia rozwojowa jest taką dziedziną, która zdaje się nie mieć miejsca w obrębie teorii edukacyjnej. Uczenie się o    niezmiennych i uniwersalnych etapach rozwoju intelektualnego nie daje żadnej informacji na temat tego, jak ludzi edukować. Dziedzina ta może powiedzieć nam, co ludzie na różnych szczeblach rozwoju są w stanie czynić, ale nie staje się częścią teorii edukacyjnej, ponieważ nikt nic nie może z tym rozwojem zrobić.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !