ZACHOWANIA DESTRUKCYJNE W KLASIE IW SZKOLE

Większość uczniów uważa, że interesy ich i nauczycieli są różne. Zadaniem na­uczyciela jest zmusić uczniów do ciężkiego wysiłku, a uczniów – unikać tego w mia­rę możliwości. Nauczyciel ustala reguły po to tylko, by uczniowie mogli je łamać; ich pracowitość przynosi korzyści nauczycielowi, im przynosi korzyści lenistwo; on za punkt honoru stawia sobie zmuszenie ich do posłuszeństwa, oni cenią sobie nie­zależność. Wojna toczy się na wszystkich frontach, od zerówki po naukę zawodu. Z przekazów historycznych dotyczących złego zachowania w szkole (Pear- son, 1983) wiadomo, że nie jest to zjawisko nowe. Niemniej na całym świecie ro­śnie zaniepokojenie jego nasileniem. W Wielkiej Brytanii reakcją na brak po­słuszeństwa w szkole jest coraz częściej usunięcie ucznia, a także postulaty stworzenia większej liczby placówek specjalnych, takich jak szkoły dla dzieci z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi i (lub) ośrodki dla dzieci ze skłonnością do zachowań destrukcyjnych, niszczących.

Witaj na moim serwisie dotyczącym hobby ! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych artykułów dotyczących hobby i wędkarstwa które od lat jest moją pasją. Zapraszam do czytania !